Regulamin sklepu
- 1. Postanowienia ogólne
- Definicje:
- Sprzedawca – GP Legal & Partners Kancelaria Radców Prawnych Joanna Podczaszy, ul. Zwycięska 20A lok. 301, 53-033 Wrocław, NIP: 7532417402, REGON: 022477647;
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę;
- Klient – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynność prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupu produktów w sklepie przez piekneprawo.pl;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna, gdy z treści zawartej umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Opinia – informacja zweryfikowanego Klienta zawierająca subiektywną ocenę Klienta o produkcie;
- Produkty – usługi oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony.
- Sklep – Produkty oferowane przez Sprzedawcę są sprzedawane za pośrednictwem Strony.
- Strona – www. piekneprawo.pl i jej podstrony.
- Sprzedawca świadczy Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Kontakt ze Sprzedawcą może odbywać się za pośrednictwem: (a) poczty, pod adresem korespondencyjnym: ul. Zwycięska 20a/301 Wrocław (b) wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: kontakt@piekneprawo.pl, tel: 731 743 028.
- 2. Rodzaje i zakres Produktów
- Sprzedawca sprzedaje produkty i usługi. Takie jak wzory dokumentów, szkolenia, konsultacje.
- 3. Warunki świadczenia Usług dla Klientów
- W celu korzystania zakupu Produktu, Klient:
- musi posiadać komputer lub inne urządzenie podłączone do Internetu, w tym umożliwiające wypełnienie formularzy,
- musi posiadać przeglądarkę internetową (jedną z następujących): Firefox, Chrome, Safari, IE, Opera, zaktualizowaną do najnowszej wersji,
- posiadać aktywny i prawidłowo skonfigurowany adres e-mail.
- Każdy Klient może dokonać zakupu produktu. W celu zakupu konieczne jest podanie wszystkich wymaganych danych w formularzu udostępnionym na na Stronie (zazwyczaj imię, nazwisko, adres e-mail i ew. NIP).
- Zakup Produktu jest możliwy wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Klienta wyraźnej zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta (art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia 679/2016, tzw. RODO).
- 4. Dodawanie opinii o Produktach
- Do wyrażenia opinii uprawniony jest wyłącznie Klient, który skorzystał z usług Kancelarii lub zakupił Produkt przez stronę Sklepu.
- Klient może wystawić opinię Kancelarii na wizytówce Google, w wiadomości na mediach społecznościowych @piekneprawo lub w formie SMS lub e-mail.
- Opinia, w tym ocena wraz z pseudonimem albo imieniem i nazwiskiem Klienta, może być dostępna publicznie (zgodnie z odrębnymi postanowieniami regulaminów wyżej wskazanych, niezależnych platform).
- Opinie, w tym oceny, są zbierane m.in. w celu polepszenia oferowanych usług, pomocy w doborze usług dla innych klientów, poprawieniu atrakcyjności oferowanych usług, w celach promocyjnych Kancelarii.
- Klient, który formułuje opinie, oświadcza, że nie narusza niczyich praw autorskich ani praw osób trzecich, zasad współżycia społecznego oraz obowiązującego prawa oraz że wyraża własne subiektywne zdanie osoby zamieszczającej opinię.
- Klient odznaczając przycisk „Prześlij opinię” (lub inny równoważny przycisk) wyraża zgodę na publikację opinii, w tym oceny, w Kancelarii, na jej publiczne rozpowszechnianie wraz z imieniem Klienta albo pseudonimem, którym posłużył się Klient i korzystanie z niej na warunkach określonych w Regulaminie.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo do publikacji opinii łącznie z imieniem Klienta albo pseudonimem, zrezygnowania z funkcjonalności pozwalającej na zamieszczanie Opinii, podjęcie kroków celem usunięcia bezprawnej opinii, kontaktowania się z Klientem, który skorzystał z usługi Kancelarii drogą mailową / SMS w celu zachęcenia do wystawienia Opinii.
- Kancelaria nie ingeruje w treść opinii ani pseudonimów Klientów.
- 5. Ceny i płatności
- Wszystkie ceny Produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zakupu.
- Realizacja zamówienia zostanie zainicjowana po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę.
- Wyboru płatności dokonuje Klient podczas zakupu.
- Płatności internetowe dokonywane za pośrednictwem Sklepu internetowego są obsługiwane przez operatora płatności elektronicznych udostępnionego przez Stripe.
- Brak dokonania płatności lub brak zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy w zakreślonym terminie może skutkować Odstąpieniem od Umowy sprzedaży. Sprzedawca ma prawo odstąpić od tej umowy bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. W takim przypadku Sprzedawca poinformuje Klienta o odstąpieniu od Umowy zgodnie z art. 492 Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży i wpływu środków Klienta po wyznaczonym terminie płatności, Sprzedawca zwróci środki pieniężne Klientowi w terminie 7 dni roboczych.
- 6. Podatkowa dokumentacja zakupów
- Transakcje sprzedaży towarów lub usług dokumentowane są fakturami VAT lub innymi dokumentami potwierdzającymi zakup towaru, w szczególności paragonami fiskalnymi.
- Sprzedawca umożliwia wszystkim Klientom otrzymywanie faktur elektronicznych, co polega na przesłaniu faktur wystawionych dla Klienta przez Sprzedawcę z tytułu sprzedaży Produktów w formacie PDF na adres e-mail wskazany przez Klienta. Przesyłanie e-Faktur VAT nie wiąże się z dodatkowymi opłatami obciążającymi Klienta.
- Zgoda Konsumenta na otrzymywanie faktur może zostać wyrażona w dowolnej formie, w szczególności w formie pisemnej lub elektronicznej, a także w sposób dorozumiany – na przykład poprzez opłacanie pierwszej faktury elektronicznej otrzymanej od Sprzedawcy.
- Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania ich w formie papierowej. Klient może zrezygnować z przesyłania faktur VAT za pośrednictwem poczty elektronicznej. Powinien on wówczas złożyć oświadczenie rezygnacji Sprzedawcy za pośrednictwem dowolnie wybranego kanału komunikacji (pisemnie, telefonicznie, elektronicznie).
- W przypadku złożenia rezygnacji, Klient będzie otrzymywał faktury w formie papierowej, począwszy od kolejnego zamówienia następującego po dacie złożenia oświadczenia.
- W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży na odległość przez Konsumenta oraz w przypadku zwrotu środków w związku z uznaną reklamacją, po otrzymaniu Produktu przez Sprzedawcę, na adres mailowy Klienta zostanie wysłana faktura korygująca.
- 7. Reklamacje
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży. Wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady na podstawie przepisów art. 556 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
- Reklamacje nie obejmują wad, defektów ani nieprawidłowości wynikających z omyłek Klienta, nieprawidłowego działania przeglądarki internetowej lub łączy telekomunikacyjnych występujących po stronie Klienta ani innych zawinionych działań po stronie Klienta.
- Reklamacje dotyczące zakupionych Produktów mogą być składane w dowolnej formie, między innymi pisemnie na adres: ul. Zwycięska 20a/301, drogą mailową na adres e-mail Sprzedawcy: [email protected] lub telefonicznie na numer telefonu +48 731 743 028.
- Klient dokonując reklamacji powinien wykazać, że zakupił on Produkt za pośrednictwem Sklepu internetowego np. poprzez podanie numeru Zamówienia lub dołączenie potwierdzenia zakupu (np. paragonu fiskalnego, faktury VAT, potwierdzenia płatności kartą).
- Sprzedawca rozpatruje prawidłowo złożoną reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do Klienta o uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- 8. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
- Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Należą do nich: w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, wystąpienie z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Handlowego o podjęcie działań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Niezależnie od powyższego Konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje w zakresie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: m: www.uokik.gov.pl .
- Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W razie jakichkolwiek pytań związanych z pozasądowymi sposobami rozstrzygania sporów zachęca się również do kontaktu bezpośrednio ze Sprzedawcą.
- 9. Odstąpienie od umowy
-
- Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Bieg terminu dla odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, a w przypadku, gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu.
- Oświadczenie może być złożone w dowolnej formie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- 10. Ochrona praw autorskich
- Wszystkie Produkty cyfrowe udostępnione na sklepie oraz pozostałe Treści (w tym teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone na stronie są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
- Zabronione jest kopiowanie Produktów, zdjęć i innych Treści oraz bezprawne używanie tekstów opublikowanych na stronie Sklepu, w tym ich udostępnianie w Internecie, bez pisemnej zgody Usługodawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
- Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć ze strony Sklepu oraz wykorzystywania ich w szczególności do celów marketingowych oraz handlowych.
- Wykorzystanie wymienionych powyżej Treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego.
- 11. Ochrona danych osobowych
-
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest Sprzedawca, tj. – GP Legal & Partners Kancelaria Radców Prawnych Joanna Podczaszy, ul. Zwycięska 20A lok. 301, 53-033 Wrocław, NIP: 7532417402, REGON: 022477647.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zostały opisane w Polityce Prywatności. Dokument Polityka Prywatności znajduje się tutaj:
- Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 9 września 2024 roku.